Jan 16, 2011

comparatie android vs iphone

acum vreo luna mi-am luat android, parte pentru ca e mult mai ieftin, parte pentru ca n-am gasit pe nimeni care sa imi imprumute androidul lui ca sa vad care e treaba. Impresiile dupa circa o luna de folosit sunt destul de proaste. In principiu se poate face cam tot ce se face si pe iphone insa cu mici buleli de ergonomie, lucru foarte deranjat venind de la iOs. respectiv:

1. pe primul loc la capitolul porcarii de fixat asap pt android: aplicatia de email. Nu exista una valabila pentru TOATE conturile de msn, gmail, yahoo, exchange. Ai una pentru gmail, una pentru yahoo si una pentru restul - cei neintelesi probabil, sau cei care au site si vor sa isi primeasca emailurile pe contact@siteulmeunecunoscut.com. Nu pot sa imi fac refresh automat pe TOATE emailurile, nu pot nici macar sa fac refresh pe toate conturile de gmail. pot doar sa fac refresh pe cate unul separat. Nu mi-e clar cum functioneaza notificarile (in general, din cat am observat e un lag destul de mare, gen primesc notificarea ;la 10 minute dupa ce am primit emailul). In fine, vreau sa pot da refresh la TOATE emailurile o singura data. SI FARA SA TREBUIASCA SA IMI SETEZ REFRESH AUTOMAT.

2. aplicatia de telefon. Ca sa pot sa dau un telefon la contacte favorite imi trebuie 2 apasari in plus fata de iOS. DE CE FFS. Una ca sa aleg favorite in aplicatia de telefon, nu e pe primul loc, si doua ca nu ajunge sa apas contactul favorit, ci dupa aia trebuie sa ii aleg si numarul de telefon. WHYYYY.

3. nu pot sa fac foldere in ecranul cu aplicatii. ?! Trebuie sa stau cu miliardul de inutilitati penibile de rahaturi pe care crede Samsung + Ggle ca am nevoie si care de fapt ma opresc in a gasi rapid aplicatiile de care am nevoie. NU MERSI, NU AJUNGE CA POT SA IMI FAC FOLDERE IN UNLOCK SCREEN.

4. peste tot navigatul nu e atat de smooth precum pe iphone. E nevoie de un "lagfix" pe care nu ti-l poti instala decat daca ai facut root ca sa ai senzatia ca se misca mai bine. Din experienta mea, e oarecum degeaba, navigatul e tot subpar fata de iOS.

5. sync cu facebook pentru contacte e in functie de vreme si de aliniatul planetelor. Merge, da cu pauze MARI. Da stiu ca pe iPhone nici nu exista, e cu atat mai trist. E un loc unde ar fi putut sa mearga mai bine decat la ei, si s-a ratat. Widgetul oficial de FB e PROST. Si nu vreau sa imi instalez launcher pro pt un widget facut cu cap, pentru ca imi rupe bateria in doua.

5. haos in optiuni. Asta e o chestie generala si oarecum secundara, insa e f posibil ca o setare sa fie la mama naibii si chiar daca ai gasit-o o data, a doua oara sa nu mai stii unde era.

6. dupa ce dau virgula cand scriu ceva, tastatura nu trece automat inapoi pe litere din semne de punctuatie.

[loc de adaugat pe vreme ce gasesc]

In principal daca primele 2 chestii ar fi ok, nu mi-as cauta alt telefon. Astept cu nerabdare gingerbread si honeycomb (daca are si varianta de telefoane, din cat am inteles e destinat tabletelor)

Chestii bune (dar secundare):

1. pot sa trag ce filme vreau cand vreau, se vad instant;
2. pot sa instalez cracked aps fara sa rootez (echivalentul jbului pt iphone)
3. ecran mai mare.


Later edit: instalat Darkys ROM - se misca MUUUULT mai bine, brusc s-a transformat in telefon deviceul. Ce ticalosi astia de la Samsung.



LE2: Ultima varianta de Darky's Shit (9.2) imi sugea bateria like no tomorrow, asa incat am revenit la stock, dupa vreo 2 zile de research despre cum se face asta. Parca e mai bine, nu-mi mai vine sa sparg telefonul cand ma uit dimineata sa vad cat e ceasul si il vad la 15% desi in seara de dinainte era la 75%. In fine, Samsung Galaxy nu e cea mai grozava iteratie Android.

No comments:

Post a Comment